11 Kasım 2011 Cuma

Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM Lens Test


Sigma'nın Türkiye Distribütörü Fotopro'dan test etmek üzere bir 50mm f.1.4 EX DG HSM lens (ödünç) aldım. Bu lens full frame 35mm için tasarlanmış ancak APS-C ebatlı D-SLR fotoğraf makineleri ile 80mm telefoto lens olarak kullanılabiliyor.

İlk olarak portre denedim stüdyoda f/9 ve Tv 1/60 ile (100 ASA) soldaki fotoğrafı çektim. Dış mekanda flaşsız portreler de çektim; 9 diyafram yapraklı  f1.4 lensin netleme alanı dışında muhteşem etkileyici bir netsizlik verdiğini (bokeh etkisi) gördüm. İster kısık, ister açık diyaframla lensin verdiği görüntü kalitesi ve doku detayı mükemmel, porte için ideal bulduğumu söylemeliyim..

Daha sonra loş mekanlarda elde çekim yapmak istedim (müzelerin pek çoğunda sehpa kullanımı yasak, elde çekim yapmak gerekiyor)  ve Ayasofya'ya gittim.

Aşağıdaki  fotoğrafı f/1.4 de , Tv 1/30 ile 400 ISO da aldım. Lensin ışık toplama kabiliyeti çok yüksek ancak sonsuzda kubbe içindeki fresk detaylarını hafif yumuşak buldum, belki de bu kullandığım enstantane hızına bağlı olarak makineyi elde tutmanın getirdiği bir sonuç oldu. Sehpa ile denenmiş olsa çok daha iyi bir sonuç elde edilebileceğini düşündüm.  
Lens Ayasofya'nın en karanlık bölümlerinde dahi son derece hızlı ve sessiz netleme yaptı. Kullanması son derece keyifli idi. Fiyatı biraz yüksek, aynı özelliklere sahip Canon ve Nikon lenslerden daha pahalı diyebilirim. Fakat Sigma bu lensin geliştirilmesine yüklü bir yatırım yapmış ve serisi içinde çok önemli lenslerden biri olarak tanımlıyor. Bu lensi portre çalışanlara, düğün çekenlere içtenlikle  tavsiye edebilirim. Bu lensle ilgili daha fazla bilgi için tıklayınız.






Fotoğraflar: © Serhan Oksay, Lütfen izinsiz alıntı yapmayınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder