30 Kasım 2011 Çarşamba

Basit Ev Stüdyosu Nasıl Kurulur?

Fotoğrafta biraz ilerlemiş  pek çok kişi evinde fazla odası varsa  küçük bir stüdyo kurmanın hayalini kurar. Hatta evde fazla oda bulunması da gerekmiyor, ayak altında ağır eşya bulunmayan bir odada da bir stüdyo kurulabilir. Evde stüdyo kurmak hiç de sanıldığı gibi pahalı bir yatırım değil. Üstelik sevdiklerinizin fotoğrafını çekmeye başlamanız ve temel ışık bilginizi artırmanız için bulunmaz bir laboratuvar. İlk aşamada gereken teçhizat çok basit:
1. Sonsuz fon (ben siyah ve beyaz öneriyorum)
2. Bir adet 400 veya 600 W flaş ve sehpası
3. Bir adet beyaz reflektör
4. Bir adet şemsiye
Başlangıç için tek bir ışık kaynağı yeterli olacaktır, daha ileri aşamalarda arka planı ve modelin saçlarını aydınlatmak için 2 veya üç adet daha flaşa, softboxlar ve bir ışık ölçüm cihazına gereksinim olabilir.

Yukarıda saydığım araç ve gereçleri uygun bir bütçe içerisinde edinmek için lütfen tıklayınız.
Not: Lütfen sorularınızı özelden veya diğer ortamlardan göndermeyiniz bu blogun altında (yorum kısmında) paylaşınız ki yanıtlardan tüm izleyenler yararlansın.

14 yorum:

  1. şemsiye kullanmak ile softbox kullanmanın bu tarz fotoğraflarda farkları nedir acaba

    YanıtlaSil
  2. "soft"box adı üzerinde "yumuşak"kutu, yani verdiği ışık beyaz bir perdenin içinden süzülerek geldiğinde daha yumuşak oluyor. Şemsiye ise, eğer gümüş cidarlı ise daha direk ve nispeten daha sert ışık verip kontrastı artırabilir. Ancak bunlar amatörler açısından keyfe keder farklılıklar, soft box yerine flaşın önüne yerleştirip içinden modele doğru ışık verereceğiniz beyaz bir şemsiye de deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Serhan Bey,
    Cevabınız için çok teşekkür ederim. İzninizle sormak istediğim bir konu daha var. İlerki günlerde bu tarz setuplar veya "Portrede Tek Flash Kullanımı" tarzında yazılarınız olacak mı?

    Çok teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Aslında bu konularda eğitici kısa videolar da yapmak istiyorum ama zamanla olacak. Spesifik olarak sizi düşündüren konuları bildirirseniz bunlara öncelik vermeye çalışırım.

    YanıtlaSil
  5. Serhan Bey,
    Gelecek videolarınızı merakla bekliyorum. Blogunuzu zaten devamlı takip ediyorum gün içerisinde en az 4-5 kez bakıyorum yeni konular var mı diye :) Eski yazdıklarınızı okuyorum.

    Çok samimiyetle söylüyor ve sizi çok takdir ediyorum. Yaptığınız iş gerçekten çok nitelikli ve büyük bir hizmet.

    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Sn Güneş, Sizin gibi düşünen ve davrananların (izleme- yorum yapma-takdir etme) sayısı arttıkça blog ve burada sunulan hizmetler daha da iyi olacaktır. İlginiz için ben teşekkür ederim. Sevgi ve saygılar.

    YanıtlaSil
  7. http://www.studyoteknik.com/ su sitenin muzigini kaldirin bide fiyat falan koyun site bi boka benzemiyo

    YanıtlaSil
  8. site benim olsa dükkan senin de bay adsız.. sen işim ucuza görülsün mü istiosun yoksa bağcıyı pataklamak peşinde misin?

    YanıtlaSil
  9. Yazının en başındaki küçük resimden yola çıkarak ben de bir ev stüdyosu kurmak istiyorum. Ama odamda geniş bir pencere var, güneş ışığı da giriyor haliyle. Eklediğiniz o resimde pencerenin konumu ne tarafta olmalıdır? Modelin önünde mi, flashın arkasında mı? gibi.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pencere Flaşın yanına veya arkasına gelecek şekilde konumlanırsa uygun olacaktır, sevgiler.

      Sil
  10. Behlül Çuhalı16 Ağustos 2013 10:40

    serhan bey merhaba, difüzörlerde kullanılan bezin özel bir ismi bir maddesi varmı piyasada ararken ne isimle aramak gerekir yardımcı olabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  11. serhat bey ben fotoğraf makinesi alıcagım yanı nesnelerin fotoğraflarından çok insanların fotoğrafını cekiceğim bütcem ise ortalama 2500 hangi makineyi tavsiye edersiniz*

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, beyaz ve gumus renkli beauty dish arasındaki farklar nelerdir ?

    YanıtlaSil