27 Nisan 2014 Pazar

Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD Test

EISA ödüllü lens Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD lens ile ilgili olumlu pek çok yorum okuduktan sonra geçen yılın Nisan ayında düzenlenen 5.Photo Digital Fuarı ziyaretim sırasında bir örnek edinmiştim. DoX incelemelerine göre bu lens Canon'un kırmızı çizgili profesyonel serisi EF 24-70mm f/2.8L II USm lensinden hiç de aşağı kalır gibi değildi üstelik elde video çekimlerinde ve loş ortamlarda üstünlük sağlayacak görüntü sabitleme sistemine (VC) sahipti. Dahası neredeyse Canon'un yarı fiyatına satılmaktaydı. Tamron'un bu güne kadar ürettiği en başarılı ürünlerden biri olan böylesine kaliteli bir lens üstelik fuardaki promosyon fiyatlarıyla hiç kaçırılmaması gereken bir okazyondu. 




Ancak lensi 5D MkIII ile birlikte ve spesifik netleme noktaları (+) tipler dahil de dahil olmak üzere seçerek kullanmaya başladığımda netliğin seçtiğim noktaların dışında oluşması sorunlarıyla karşılaştım, işin kötüsü bu sorunları çekim anında anlamak mümkün olmuyor, daha sonra ekran başına geçtiğimde netliğin yakalanamamış olduğunu fark ettim.  

Aşağıda Fashionurgraphy blog sayfası için yapılan bir çekimde  100ISO'da  1/125,  f/5.6 değerlerinden çekilmiş fotoyu üzerine tıklayarak büyüttüğünüzde netlik noktası yüzlerde seçilmiş olmasına rağmen netliğin daha önde ayakkabılarda oluştuğunu görebileceksiniz; MkIII menüsünden mikro netleme ayarlarını değiştirerek bu sorunu aşmaya çalıştımsa da  başarılı olamadım. 

Netlik sorunu makine Av modunda  f/2.8'e alınıp, AF- netleme noktaları serbest bırakıldığında daha da ciddi bir boyut kazanıyor; 400ISO, 1/200,f/2; Aşağıdaki fotoğrafta arıca köşelerdeki vignet etkisini de görmeniz mümkün (büyütmek için fotoğrafın üzerine tıklayınız) :

Tuhaf bir biçimde makine tam otomatik moda "+A" ayarına alındığında ise Tamron lens netlik konusunda en iyi sonuçları veriyor. Netlik yakalandığında lensin verdiği tatminin kusursuz olduğunu söyleyebilirim. Netlik sorununu görüştüğüm Zoom İthalat yetkililerinin olaya tamamen kayıtsız kaldıklarını ve lensi kalibre etmekle ilgili hiç bir öneride bulunmadıklarını da eklemek yerinde olur.

Tabi burada lensi karalamak gibi bir hedefim olamaz. Tam tersine lensin gerek yapım kalitesi gerekse görüntü kalitesi açısından çok üst düzey olduğuna inanıyorum. Canon 5D MkIII'ün, Sigma gibi diğer bağımsız lens üreticileriyle de benzer netlik sorunları yarattığını hatırlatmakta yarar var (Sigma bu problemi aşmak için bir USB Dock üretti). Canon'un kendi lenslerini tanımladığı son nesil makinelerinde   bağımsız üreticilerin lenslerini bilemediğimiz bir biçimde yazılım yoluyla engelliyor olmasından  şüphelenmiyorum.  Bu lens bir başka Canon makine de veya Canon 5D MkII'de son derece tatmin edici bir biçimde çalışabilir; Tamron 24-70 ile bu tür sorunlar yaşayan veya yaşamayan arkadaşlarım varsa bu blogun altına yorum yaparak katkıda bulunmalarını beklerim.   

6 yorum:

  1. Bende aynı lensi Nikon D610 ile kullanıyorum ve suana kadar beni netlik ve keskinlik konusunda en ufak bir hayal kırıklığına dahi uğratmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.
    Sizinde bahsettiğiniz üzere özellikle en geniş açıda çekim yaparken fotoğrafın köşelerinde hafif kararmalar oluyor ama bunuda kullandığım makinedeki Wignet ayarından bertaraf edebiliyorum.
    Bu segmentte lens almak isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Evet katkınızdan dolayı teşekkürler sorun lensten çok kullanılan makine ile ilgili, sanırım son nesil Canon makineler 3.parti üreticilere karşı bir tür yazılımla sürekli netlik hatası üretiyor.

    YanıtlaSil
  3. 6d kullanıyorum.Bendede aynı sorun var.Mikro af ile cozmeye calısıorum ama sonuca ulasamadım

    YanıtlaSil
  4. arkadaşlar bende kullanıyorum ama aouto focus konusunda ciddi bir yavaşlık var bunu nasıl giderbilirim. yardımcı olursanız memnun olurum.

    YanıtlaSil
  5. evet bende odak kaçırma ve otofokus takı yavaşlama dan muzdaribim 6d kullanıyorum lens odak kacirmadiginda tatmin edici fakat bu olay çok can sıkıcı ve bahsedildiği gibi çekim sırasında kesinlikle anlaşılmıyor

    YanıtlaSil
  6. ben de ayni sekilde 6d kullaniyorum ve lensi yeni aldim. kesinlikle odak problemi yasiyorum. problemi yasayip duzelten arkadaslar varsa yardiminizi bekliyorum.

    YanıtlaSil