28 Kasım 2011 Pazartesi

Portre'de Annie Leibovitz tarzını yakalayın..

Amerika'lı fotoğrafçı Allen Mowery küçüklüğünden beri tarzından çok etkilendiği ünlü portre sanatçısı Annie Leibovitz'in çalışmalarını inceleyerek fotoğraflarındaki dijital etkiyi kendi fotoğraflarımıza aktarabileceğimiz bir Lightroom preseti hazırlamış. Ben de bu preseti indirerek test ettim, Annie Leibovitz preset'i RAW dosyalarda daha iyi sonuç veriyor, ancak JPEG dosyalarda kontrastı  çok fazla artırıyor, optimum sonuç için 100ASA ve stüdyo ortamında çekilmiş fotoları kullanmanızı öneriyorum. Yukarıda soldaki imaj orijinal, sağdaki ise presetin uygulanmış biçimini gösteriyor, daha büyük boyutta görmek için görselin üzerine tıklayınız.
Fotoğraf: ©Serhan Oksay lütfen izinsiz kullanmayınız.

7 yorum:

  1. fotoğraf ustası değilim fakat bir amatör gözüyle bence fotoğrafın önceki hali daha güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. güzellik görece olduğu için gayet doğal, tercihiniz soğuk renklerden çok sıcak renkler yönünde olabilir; burada bahsedilen uygulama daha çok renkleri solgun sevenler için uygun.

    YanıtlaSil
  3. Serhan hocam,

    Affınıza sığınarak bende önceki halini beğendim. Sanırım bende sıcak renklerden hoşlanıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sonercim, ben taraf tutmuyorum zaten sadece bu daha önce de dediğim gibi tamamen zevk/renk meselesi.. biliyorsun zevk/renk de tartışılmaz.

    YanıtlaSil
  5. Hocam öncelikle iyi bayramlar dilerim.Preseti indirdim ama bir türlü nasıl uygulayacağımı beceremedim.Sanırım kaçırdığım bir yer var .nasıl uygulandığı hakkında zamanınızı alabilirmiyim? Bu arada fotoğraflarınızı da amatör ruhumla inceledim.Mükemmel çalışmalarınız var.

    YanıtlaSil
  6. Hocam cevaba gerek kalmadı.Hallettim tamamdır.İkon sorunu olmuş bilgisayarımda uzantıyı da göstermiyor.Hallettim oldu ..iyi bir preset

    YanıtlaSil
  7. Bence bu uygulama içn eklendite gerek yok photoshop'a hakim biri kolaylıkla halledebilir...

    YanıtlaSil