11 Kasım 2011 Cuma

Dünya'nın en pahalı fotoğrafı: 4.3milyon dolar...


Bu fotoya bakınca gözlerinize ve okuduklarınıza inanamayacaksınız ama gerçek! burada gördüğünüz “Rhein II” isimli  fotoğraf 4.3milyon dolara (7.3 milyon TL) satıldı..Fotoğraf Andreas Gursky adında bir görsel sanatçı tarafından çekilmiş ve üstelik fotoşoplanmış bir imaj.. Anılan fotoğrafçının "99 CentII Diptychon" isimli fotoğrafı da daha önce 3.9 milyon dolara satılarak dünyanın en pahalı fotosu olarak rekor kırmıştı (şu anda dünyanın en pahalı 4. fotoğrafı) Şimdi sizi duyar gibi oluyorum ne var bu fotoğrafta? Haklısınız.. bizim fotoğraf forumlarına gönderilse ne izleme alır ne de bir yorum. Bir yorum yapacak olan olsa da şöyle söyler: "efendim ufuk hattı fotoğrafı tam ortadan bölüyor, gökyüzü çok sıkıcı ve fotoğrafın neredeyse yarısını kaplıyor, anlatımı güçlendirecek herhangi bir öğe yok kayık, kuş felan vs vs uzar gider böyle.. Aslında ne söylense az gelir. Bu fotoğrafın böylesine yüksek fiyatla satılmasının ardında sanatçının bir biçimde isim yapmayı başarmış olması yatıyor. Gursky çekmiş ya, o çekmişse iyidir mantığı.


Ben de yukarıdaki "Karine Dalyanı" isimli fotoğrafı çektim ve 10 adet bastım adedini 4.3 milyon dolar değil ama mütevazi bir rakam 43TL'den satıyorum..  Bu 10 fotoğraf satılırsa saçımı kazıtacağım!

2 yorum:

  1. Serhan Bey;
    Fotoğrafta isim yapan adamlar vardır. Sinek, böcek çekse insanlar OHA FALAN olup 4.3 milyon dolar öderler fotoğrafına. Bu kişi de sanırım bu isim yapanlardan...:)

    YanıtlaSil
  2. Ümit bey, bu isim yapma işi nasıl oluyor onu bir öğrenmekte yarar var, bi sonraki blogunuzda bu konuyu işleseniz nasıl olur!? bu arada blogunuz çok yararlı izleyeceğim, sevgiler..

    YanıtlaSil