21 Ekim 2013 Pazartesi

Canon EOS 10D Nostalji

İlk dijital makinem Canon 10D idi (seri no:420203043 acaba şimdi nerelerdedir?), 2003 yılının Mart ayında piyasaya sürülen kamerayı kısa süre sonra edindim ve dijital çağa hızlı bir giriş yaptım. Bu makinede 6.3 megapiksel APS-C boyutlu CMOS sensör bulunuyordu ve 3072x 2048 piksel boyutlarında fotoğraf çekebiliyordum.


Yeni makinemle artık film ve banyo masrafını  düşünmeden sürekli çekim yapabiliyordum, dijital teknoloji benim gibi analog kuşaktan gelen biri için sonsuz sayıda fotoğraf çekmenin yolunu açıyordu. 2004 yılının Haziran ayında  sabahın erken saatlerinde Bolu, Mengen, Ağalar köyünün ahşap evleri arasında gezinirken  bu kızıl sincapla karşılaştık. Exif bilgilerine göre bu fotoğrafı sincaba 10 metre uzaklıktan, EF 100-400mm f/5.6 lens ve iki çarpanlı tüp ile 800mm'de  f/11'de çekmişim. ISO 1600, Tv ise 1/125.

Kızböceğini yine Bolu'da fakat bu kez  Yedigöller'de  Sigma 105mm f/2.8 makro lens ile 100ASA'da f/9.5 ve 1/60'da çekmişim. Burada ayrıca flaş da kullanılmıştır, makro çekime giriş ile ilgili olarak hazırladığım videoyu görmek için tıklayınız.
2004 yılının Temmuz ayında Türkiye'de ilk "kara akbaba" fotoğrafını doğal ortamında çekmeyi başardım. Bu fotoğrafı çok yağmurlu ve şimşekli bir günde yaklaşık 1000m rakımda Kızılcahamam Soğuksu Milli Parkı'nda kamuflaj altında çektim. Exif bilgilerine göre mesafe 82 metre, 800mm ile, ISO 100, f/11, Tv 1/20. Bu fotoğraf için yer belirlemesi bildiren sevgili Cavit Bilen ağabeyime minnettarım.Kafama yıldırım düşmeden geri döndüğüm için şanslıyım.
Bu postta paylaşmak istediğim diğer bir  fotoğraf 2006 yılında Yapı Kredi Yayınlarından (YKY) çıkan "Türkiye Kuşları" kitabının kapağında yer alan Leylek ailesi. Exif değerleri şöyle: 340mm ile 23 metreden, ISO 800, f/9.5, Tv 1/250.

Çok karlı geçen 2004 yılının Aralık ayında, kapımın önünde kuşlara yem bırakırken etçiller içinde kıyma parçaları bırakıyordum. Bu kızılgerdan ile böylece tanışıp arkadaş olduk. Dostuma neredeyse dokunabilecek kadar yaklaşabiliyordum. Bu fotoğraf Türkiye'de makro lens ile (105mm Sigma) çekilmiş ilk kızılgerdan fotoğrafı olma özelliğine sahip diyebilirim.  800 ISO'da f/4, 1/60 artı flaş. 

ve bu gün son olarak paylaşmak istediğim fotoğraf Türkiye'de İskenderiye papağanının (Büyük Yeşil Papağan) ürediğini kanıtlayan ilk fotoğraf olma özelliğine sahip.
2003 yılında çekilen bu yuvasında bekleyen yavru papağan fotoğrafını daha sonra Trakuş sitesinde de bilimsel bir bulgu olarak yayınladım. Adminler bu fotoğrafı sitelerinde yuvada yavru fotoğraflarına yer verilmediği gerekçesi ile sildiler. Bu nedenle o sitede başka bir fotoğraf yayınlamama kararı aldım.   

Emektar EOS 10D ile çektiğim fotoğrafların büyük bir kısmını değişik mecralarda yayınlama olanağı buldum. Bu fotoğraflar dijital teknolojinin ilk ürünü olan bir makineyle bile başarılı işler yapılabileceğinin bir kanıtı olarak duruyorlar. Bu nedenle elinizdeki ekipmanın son moda olmadığından yakınarak bahane üretmeyin, yaşam nehrinin aktığı yerlerden çanağı doldurmaya bakın derim, Sevgiler. 
 
©Serhan Oksay lütfen fotoğrafları izinsiz ve referans vermeden kullanmayınız.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder