8 Aralık 2013 Pazar

127 Negatif Filmle ANNE Nostaljisi

Geçenlerde eski eşyaları karıştırırken elime bir teneke kutu geçti, açtım bir de baktım ki içinde 127 siyah/beyaz negatif filmler var. Bunlar 4x3 boyutunda çekilmiş neredeyse kare formata yakın kadrajlar. Bunları tarayarak dijital ortama aktardım aralarından anneciğimin eski fotolarını ayırıp buraya koyuyorum.
46mm genişliğinde olan filmlerin üzerinde marka yazmıyor, büyük olasılıkla Kodak olduğunu düşünüyorum.. 

Bu filmler Kodak tarafından 1912 yılında üretilmeye başlanmış ve 1960 larda 35mm ile 120 filmler tercih edilmeye başlayınca popülaritesini   kaybetmiş. Bu filmlere 4x4, 4x3 veya 4x6mm boyutlarında  çekim yapılabiliyormuş ve yukarıdaki format dizilimine uygun olarak bir filme 12,16 veya 8 kare çekilebiliyormuş. Bendeki filmlerde 4x3 format ile  16 kare çekilmiş.  

Bursa'da çekilen bu fotoların tarihi 1957, fotoğrafçı babam Kazım Oksay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder