10 Ağustos 2013 Cumartesi

Eye-fi kullanarak Canon 5D MkIII'ü İpad'e Nasıl Bağlarsınız?


Eye-fi kartlar kullanarak çektiğiniz fotoğrafların gerek bilgisayar ekranına gerekse tabletlerin ekranına kablosuz olarak nasıl aktarılabileceğine dair (tethering) anlatımları içeren bu video her ne kadar Canon 5D MkIII ve İpad kullanarak çekilmişse de başka marka dslr ve tabletler kullanarak benzer sonuçlar elde edilebilirsiniz.

Bu teknikle, özellikle netliğin önemli olduğu portre, moda, ürün vb. gibi çekimlerde fotoğraflarınızın ışık, renk ve netliğini büyük ekranın sunduğu konfordan yararlanarak kontrol edebilirsiniz. Diğer taraftan yanınızda bulunanlar da tablete veya bilgisayar ekranına düşen görüntüleri anında  bir başka köşede sizi rahatsız etmeden inceleyebilir, hatta buradan bir başkasına eposta ile gönderebilirler.

Keyifli izlemeler dilerim.


3 yorum:

  1. Aynı kartı marttan beri m8'de kullanıyorum, gerçekten inanılmaz benim için. Dediğiniz gibi siz çekim yaparken sürekli insanlara çektiklerinizi göstermek zorunda kalmıyorsunuz. Ah bir de raw desteği olsaydı.

    Ben karttaki tanımlı wifi ağları sildim çünkü ev içinde çekim yaparken ipad'e atamıyorum, sadece bilgisayara gönderiyor, oysa zaten ipad veya telefona gönderilen fotoğraflar otomatik olarak bilgisayara gönderiyor.

    Son olarak bendeki aktarım hızının sizdekine oranla fazlaca düşük olduğunu gözlemledim. Halbusi m8'in dosya boyutları 5d mkIII'e göre de oldukça düşük. Buna anlam veremedim.

    YanıtlaSil
  2. Bildiğiniz gibi 5dmkiii de çift kart yuvası var; flaş karta raw, sd (eye-fi) karta jpeg kaydediyorum. Bu video çekilirken kullandığım jpej boyutu 1920x1280, 2.5MP, ben M8 imle denemedim ama M8 RAW+JPEG beraber yazıyor aynı karta 3916x263, 10.8MP. Büyük olasılıkla bende dosya boyutunun küçük olması yüzünden aktarım hızlı oldu. Verdiğiniz bilgiler ve paylaşımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. bu ürün 5d mark ıı içinde varmı acaba biliyorsunuz sadece compact kart girişi mevcut

    YanıtlaSil