15 Nisan 2013 Pazartesi

Sokak Fotoğrafçılığı Üzerine II


Mete Başkoçak'ın sokak fotoğrafçılığı üzerine sohbetinden sonra ben de konuyla ilgili deneyimlerimi kısaca aktarmak istedim.

Ben sokak fotoğrafları için makine olarak ya son derece hızlı netleme yapan Mikro 4/3 sistem kamerası Lumix GX1 veya Leica M8 imi kullanıyorum. Bu durumda bir çelişki görebilirsiniz bir taraftan son derece hızlı netleme yapan son sistem kamera, diğer yanda manüel netleme yapan bir dinazor?
 Evet bildiğiniz gibi otomatik netleme yapan makineler kimin zaman olmadık yerlere netlik yapabiliyor ve güzel bir an heba olabiliyor. Oysa manüel netlik yapan bir kamerada lensin durağını f8 veya f11 e çektiğinizde 2 metreden sonsuza kadar net olan bir alan derinliği elde ediyorsunuz. Aşağıdaki şekilde lensin alan derinliği skalası üzerine çizilmiş turuncu hat bunu gösteriyor..
Tabi f/11 de fotograf çekmenin bir bedeli var yüksek ISO kullanmak.. ancak bu engeli de siyah beyaz çekerek aşabilirsiniz. Zira s/b grenle daha da güzel olabiliyor. Sokak fotoğraflarında genelde renklerden çok konu vurgulanmak istendiğinden çoğu fotoğrafçı siyah beyazı tercih ediyor... Bu şekilde çekim yapmanın bir takım avantajları da var 35mm bir lens f/11 de iken size sadece sadece deklanşöre basmak kalıyor. Sokakta yürüken kadraj yapmanıza bile gerek kalmayabilir, o yöne doğru dönün ve makine boynunuzda aslı iken  sadece deklanşöre basın. Bu tekniği DSLR kameralarınızda uygulamak için  AF lenslerinizi manüele alarak kullanabilirsiniz. Ben sokak fotoğrafları çekerken asla fark edilmek istemediğim ve kişilerin bana bakmasını önlemek için bu yöntemi tercih ediyorum.

Evet hadi bakalım bahar geldi arkası yaz evde oturmak yok makinenizi kapıp sokaklara düşün.. Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder