13 Nisan 2013 Cumartesi

5.Photo Digital Fuarı İzlenimleri

5. Photo Digital,  İstanbul Fuar Merkezi'nde (Yeşilköy CNR Expo, Salon 1 'de) 11 - 14 Nisan 2013 tarihleri arasında saat 10:30-19:30 saatleri arasında açık olacak.

Bu gün fuarı  hızlıca gezdim ve izlenimlerimi aktarıyorum. Bu yıl Fuarın dikkat çeken  ve tuhaf yanı Nikon'un katılmamış olması. Nikon Türkiye mali sıkıntı içinde midir veya tanıtımı gereksiz gördüğünden midir, hangi sebepten bilinmez fuarda stand açmamış. Bu herşeyden önce Türk fotoğraf meraklarına ve Nikon'a gönül verenlere karşı yapılmış pek  hoş olmayan bir yaklaşım. Belki bir açıklama gelir kimbilir. Ben bu nahoş olaya cevaben fuarla ilgili genel görüntü seçimimi Canon'dan yana kullanarak yapıyorum.


Canon tam da girişe adına yakışır büyüklükte harika bir stand açmış ve tüm yeni çıkan ürünlerini getirerek sergilemiş, herkes makineleri dilediğince inceleyebiliyor.

 



Canon yeni çıkan ürünleri EOS 100D ile 700D yi de getirmiş. 100D gerçekten de son derece hafif, tam bir seyahat DSLR si olmuş ancak boyutlarının küçük olması nedeniyle ellerimde oyuncak gibi kaldı. Bu iki ürünün birbirinden farkını daha önceki blogumda ölçeklendirmiştim.

   

Bu fuarda Canonun aynasızı EOS M'i de hızlıca bir AF testine tabi tuttum, otofokus mikro 4/3 kameralarla karşılaştırıldığında gerçekten de testlerde söylendiği gibi oldukça yavaş kalıyor. Diğer taraftan kamera elime aldığımda hiç bir tatmin vermedi, tasarım açısından çok yavan neredeyse bir kompakt makineden farkı yok. Canon M tasarımında kesinle yaratıcı olmamış ve benden sınıfta kaldı. Canon geç girdiği aynasız pazarında aradaki büyük farkları kapatmak için oldukça zorlanacak. 


Canon 6D ele alıp incelediğim bir başka yeni ürün oldu. Bu kamera rahatlıkla 5D leri yedeklemek üzere kullanılabilecek kalitede, ancak tek bir SD kart yuvası olması profesyoneller açısından en tatsız yanı. 5D Mark III de teşhirdeydi onu da istediğiniz gibi kurcalıyabilirsiniz. Mark III'ün iki kart yuvalı sistemi benim için öylesine kullanışlı ve gerekli ki artık tek kart yuvası olan DSLR lere sempati duyamıyorum. Sanırım 6D Mark II de öncelikle bu sorun giderilecek.
Fuarın yıldızı Zoom İthalattı diyebilirim. Büyük bir alan kiralayarak  Lowepro, Manfrotto, Tamron, Phase One, Metz, Tiffen, Sekonic, Lenspen, Cambo, Leaf,  Lastolite, Pocket Wizard, B+W Fılter, B&W Outdoor, Kodak, Olympus gibi dünyanın önde gelen markalarının Türkiye distribütörü olarak ürünleri hakkıyla sergilemiş. Olympus alanında  OM-D ler yine hak ettikleri gibi başroldeydi. Üstelik fuara özgü fiyatları ile oldukça ucuzlamış olarak. Gözünüz bu makinelerde ise fuar avantajlarını kaçırmayın derim. Lensleri de tekrar deneme fırsatı buldum. Özellikle yukarıdaki fotoğrafta makine üzerinde görülen  45mm f/1.8 portre lensinin performansını harika buldum diyebilirim. Orada bulunan modeli doğal ışık altında çektim. Sonuç aşağıda. (çekimde kullanılan makine Lumix GX1 16MP ki OM-D ile aynı sensör diyebiliriz.) Mikro 4/3 kameranız için portre lensi arıyorsanız bundan iyisi zor bulunabilir. 

Mikro 4/3 sistemden bahsedince  Panasonic'i unutmamak lazım. Panasonic nedense lenslerini her tarafı kapalı olan bir cam dolabın içinde teşhir etmeyi tercih etmiş. Panasonic fuara yeni çikan GH3 ü getirmiş onu da inceledim ve kesinlikle OM-D ye zorlu bir rakip geldiğini söyleyebilirim. Her ne kadar Panasonic retro tasarımda Olympus a yaklaşamasa da teknik olarak mükemmel bir makine yaratmış. Yalnız elimdeki Lumix GX1 'in LCD ekranı ile karşılaştırdığımda GH3 ün ekranının da tıpkı Olympus OM-D de de olduğu gibi yeşile dönük bir görüntü yansıttığını tesbit ettim.
Bir de makineye power grip eklendiğinde  neredeyse bir DSLR havası geliyor. Power griple makineyi tutmak tatminkar bir his veriyor, yeni 12-35 f/2.8 lens (35mm eşdeğeri 24-70) de oldukça iri ve ağır, benim 14-42 yanında yavrusu gibi kaldı.  Ancak GH3 madem bu kadar DSLR gibi olacaktı,  o zaman gerçek bir  DSLR kullanmak daha akıllıca değil mi?. Aynasız Mikro 4/3 sistemin özelliği daha hafif ve ince kolay taşınabilir makineler yaratmak değil miydi?

Sigma yine tüm lens serisi ile fuarda hazır ve nazırdı. Yeni lensleri görüp inceleme olanağı buldum.

Soldaki fotoğrafta yeni çıkan 120-300mm f/2.8 DG OS HSM lense hayran oldum. Ağırlığı 3kg ancak yansımayı  önleyici ve renk sapmalarını önleyen fluorite merceklere sahip 2.8  bir lens için normal. Üstelik boyut olarak çok uygun dahası 1.5 metreye netlik yapabiliyor.  OS fonksiyonu ile titremeye karşı düzeltmeli ve yağmur çamura dayanıklı. Tam bir kuşçu lensi, ayrıca spor müsabakaları için de gayet uygun. Yine yeni 35mm f/1.4 lensin de harika olduğunu söylemeliyim. Bu lensle ilgili okuduğum test sonuçları da çok olumlu.

Diğer taraftan Mikro 4/3 sistemlerine uyumlu olarak çıkartılan yeni DN serisi lenslere de göz attım. Eski serideki lensleri test etmiş, görüntü ve  ışık toplama performaslarından memnun kalmış ancak lenslerin açılışta makine ile anlaşma sürelerinin uzunluğu yüzünden sonuçları yayına almamıştım. Yeni seride bu sürenin kısaldığını ancak tam olarak orijinal lenslerle aynı sürede açılmadığını gördüm. Yeni lens tasarımlarını beğenmemiş olsam da sonuçlar yine harika..Sağ yandaki 60mm f/2.8 DN lensin verdiği sonuç aşağıda görülüyor.
Evet son olarak bahsetmek istediğim Zoom ithalat çatısı altında açılmış olan Tamron standı. Tamron'un görmenizi tavsiye edeceğim iki lensi var bunlar yeni çıkan 24-70 ve 70-200 f/2.8 Di VC USD lensler. Bu lensler gerek keskinlik gerekse fiyat açısından orijinallerini aratmayacak kadar iyi ve kimi yorum ve testlere göre Nikon ve Canon orijinallerinden daha iyi. Duymadık demeyin buradan söyledim, üstelik yine fuara özel fiyatlarla.. Fuar ziyaretinizin güzel geçmesini dilerim, sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder