12 Kasım 2012 Pazartesi

Fotoğraf Arşivini Garantiye Al..


Arkadaşlar; son günlerde HDD leri bozulan bilgisayarları çöken ve fotoğraflarını kaybeden çok fotoğrafçı görüyorum.. Bu durum beni de üzüyor.. zamanında ben de çok veri kaybetmiş birisi olarak riskleri en aza nasıl indirebiliriz amaçlı tavsiyelerimi paylaşmak istiyorum:

1- Makinenizde kullandığınız SD veya CF kartınızı iyi kalite ve marka almaya çalışın.Ben SmartDisc Extreme 10 class kullanıyorum ...

2- Bu kartlarımızı heryerde makinenizden çıkarıp yabancı bilgisayarlara takmayın.Virüs bulaşıyor ve evdeki bilgisayarınıza takınca fotolarınız uçuyor .

3- Bilgisayarınızda iyi bir virüs programı olsun.ben Kaspersky Internet Security kullanıyorum.Evde 3 tanesi faal bilgisayarım, 15 tane 1 TB lik 10 ane 500 GB lik ve çok sayıda HD' m var...

4-Kullandığınız HD ler birbirine benzer modeller olsun. Böylece birisinin bi parçası bozulunca ondan söküp ötekine takabilirsiniz. Ben genelde WD kullanıyorum.Yeni modelleri adaptörsüz 500 GB lik olanları seçiyorum.

5-Aldığınız HD lerin büyük olmasından ziyade ortaboy olmasına dikkat edin.Yani 1TB lik disk yerine 2 tane 500GB daha iyidir. Riski azltır...

6- Disklerin hepsi birden bilgisayarınıza bağlı olmasın, ani bi virüs yada worm yada elektirik kesilip gitmelerinde hepsi birden zarar görmesin ...

7- Diskleri son noktasına kadar doldurmayın. Örneğin 500GB lik bir diskte 1-2 gb lik hareket alanı bırakın. Bu kitlenmeyi önler...

8-Portfolyo dediğimiz en seçme çalışmalarımızı ayrı bi klasöre RAW ,TİF yada büyük boy JPEG olarak oraya kopyaladıktan sonra bu seçme klasörü birkaç yere daha kopyalayın. Haftada bir güncelleme yapın yeni fotoları ekleyerek. Hatta özel fotolarınızı kendinize mail olarak atın. Posta kutunuzun bi kenarında dursun...


9-Bilgisayarınızın HD sini en az 2 parçaya böldürüp bağımsız bölüm elde edin. Böylece sanal da olsa riski paylaştırmış olursunuz...

10- Kart okuyucunuz iyi kalite olsun.Sürekli ısınıyorsa eninde sonunda bişeyleri yakar bozar ...

11- Bilgisayarınızda sistem çökerse panik olup hemen format atmaya kalkmayın.Vatan bilgisayarda satılan SATA HD kutusu alın. 20 TL fiyatı. Bu sayeden çöken bilgisayarın HD sini söküp buna takarak Harici HD gibi başka bilgisayara takarak verilerinizi transfer edebilirsiniz...

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.Sorunsuz günler dilerim.

 

                                                                                                      Selamlar... © Mete Baskocak

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder