15 Eylül 2012 Cumartesi

Sigma 24-70mm F2.8 EX DG HSM Test

Sigma'nın Türkiye distribütörü Fotopro'dan denemek için aldığım Sigma 24-70mm 1:2.8 EX DG HSM lens ele alındığında markalı eşdeğerlerine göre son derece kompakt, taşıması rahat ama aynı zamanda kaliteli olduğu izlenimini veriyor. Soldaki ilk fotoğraftan Sigma'nın markalı rakibi  Canon 24-70 f2.8  lense oranla ne denli kısa olduğu görülebilir.  Bu lensi Canon 5D MkII gövde üzerinde tam açık: f/2.8 diyaframla  sokak fotoğrafçılığı alanında, özellikle gölge düşmüş ara sokaklarda ve loş sergi salonlarında denemek istedim ve yönümü Beyoğlu'na çevirdim.

Soldaki ilk fotoğrafı lensin 24mm geniş açısı ile çektim, değerler şöyle ISO 100, f/2.8, 1/30.  Zaman olarak 1/30 netsizlik riski getiren bir değer olmakla birlikte yeterince dikkatli ve egzersizli iseniz  kabul edilebilir netlikte kareler alabileceğiniz, elle çekim yapmaya uygun bir enstantane. Fotoğrafa dikkatlice baktığınızda kahveyi dökme sırasında cezvenin ve kolun hareketinin de kaydedildiğini görebilirsiniz.  Tv 1/30 fotoğrafa bu gibi hareketleri  katmak için kullanabileceğiniz bir değer. Ben yine de riskleri minimize etmek ve f/2.8 diyaframın avantantajından maksimum düzeyde yararlanmak için Sigma'nın bu lense optik sabitleyici (OS) teknolojisini eklemiş olmasını isterdim. Lensin ortam ışığının doğallığını tamamen koruduğunu ve yansıttığını söyleyebilirim. Lens özellikle merkezde diyafram tam açık olduğunda dahi son derece keskin.


Yukarıdaki ikinci fotoğrafı ise oldukça az aydınlatılmış bir sergi salonunun içinde bu kez lensin 70mm ucunda yine ISO100  ve f/2.8 kullanarak 1/13 zaman değeri ile çektim. 70mm de arka planda çok hoş bir bokeh etkisi var.

Çektiğim fotoğrafları eve geldiğimde tekrar gözden geçirdim ve  çoğunlukla kullanmayı tercih ettiğim ve bu gezimde de  sabitlediğim ISO 100 değeri ile loş ortamlarda  1/13 ile 1/30 aralığında çalışmak zorunda kaldığımdan netliği kabul edilebilir düzeyde bulmadığım fotoğrafların sayısının az olmadığını gördüm. Kısacası benim geçtiğim gölgeli sokaklarda ve flaşsız kaliteli fotoğraf çekmeye göre aydınlatılmamış sergi salondalarında  ISO değerini 400-800 aralığında kullanmak gerektiği sonucuna vardım ve bir kez daha bu f/2.8 lensin içine optik sabitleyici koymalarını diledim. Ama unutmayalım ki markalı rakiperde de bu aralıkta optik sabitleyici bulunmuyor ve daha ağırlar (lens ağırlaştıkça titreme riski artıyor). Eğer günün birinde 28-70 aralığında bir zoom  lens almaya karar verirsem tercihimi rahatlıkla Sigma'dan yana kullanabilirim. Ancak sanırım OS, IS veya VR versiyonları çıkıncaya kadar bekleyecek ve bu sırada sabit fokal lenslerimi kullanmaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder