17 Kasım 2013 Pazar

Analographer yeni analog fotoğraf FB gurubu kuruldu


Analog makinelerle çekilmiş siyah beyaz veya renkli fotoğraflarınızı paylaşabileceğiniz yepyeni bir facebook gurubu açıldı: ANALOGRAPHER. Analog fotoğraf deyince ne anlaşılıyor kısaca açıklayalım. Türkiye Sanal Fotoğraf Müzesi analog fotoğrafı şöyle tarif ediyor: "Film kullanılan analog fotoğraf makinaları ile çekilir, çekilen film çeşitli kimyasallar kullanılarak geliştirilir, yani banyo edilir. Sonra da agrandizor kullanılarak ve baskı boyutları gerektiği şekilde düzenlenerek, bir yüzeyi gümüş bromürle kaplı ve ışığa duyarlı olan fotoğraf kağıtlarına basılan fotograflardır." Bu tür analog fotoğrafları günümüzde doğrudan filmden veya baskı üzerinden tarayarak dijital ortama aktarıyor ve paylaşıyoruz. Fotoğrafçılığın Photoshop gerektirmeyen bir türevi olarak kabul edebiliriz. Analog fotoğraf dijitalden farklı olarak görüntüyü fiziksel olarak filmin üzerine aktarır, somuttur,  filmi  elinizle tutabilir ışığa tutup inceleyebilirsiniz. Dijital fotoğraf ise elektronik verilerin aktarımı ve depolanması ile oluşur.  

Bir de Analog fotoğrafçı: Analographer ruhundan bahsedebiliriz. Analographer çektiği görüntüyü LCD ekranında görmez, görmesi de gerekmez o hayal ederek çeker. Çektiği filmeleri eline alıp onları incelemeyi heyecanla bekler. Filme değer verir, çekerken dikkatlidir, çoğunlıkla makinesinin içindeki 36 kare ile sınırlıdır bunu en iyi şekilde değerlendirmeye çalışır. Hayat iyi şeyleri hep sınırlı sunar Analographer bunu bilir. 

Fotoğrafın temeli analogdur, tam otomatik (P) modu bulunmayan bir analog SLR ve manüel f duraklı lens edinerek, nereye netlik yapacağınızı, diyaframı kısıp açarak alan derinliğini nasıl ayarlayacağınızı, enstantane değerleri üzerinden ne oranda pozlama yapacağınızı, enstantane ile diyafram ikilisini nasıl optimum kullanacağınızı  öğrenebilirsiniz. Analographer böylece bir kare çekerken makine üzerinde yapacağı ayarlar ve kadraj derken dijital çekenden çok daha uzun zaman harcayacak bir kareyi gerçekten hakkını vererek çekecektir.  Halen Nikon ve Canon gibi üreticilerin hangi analog makineleri üretmeye devam ettiklerini görmek için tıklayın. Lomography ürünlerini görmek için ise buraya tıklayın.     

Günümüzde  fotoğrafa merak saranlar doğal olarak önce dijital fotoğraf ile tanışıyorlar ve daha sonra analogu keşfediyorlar. Oysa benim kuşağımda dijital yoktu. Fotoğraf deyince doğrudan analog ile haşır neşir olurdunuz. İlk fotoğraflarımı Lomography ürünlerine benzer babamın hediye ettiği plastik oyuncak bir kamera ile çekmiştim. Bu kamerayı okula götürür ve arkadaşlarımın fotoğraflarını çekerdim, ilk paramı da 12 yaşında bu makinem sayesinde kazanmışımdır. Onun değerini bilip saklamış olmayı isterdim.
Daha sonraları babamın Super Ricohflex TLR 6x6 orta format makinesine göz koydum ve onunla çekmeye başladım. Tüm çocukluğumu kaydeden bu makineyi bu gün özenle koruyorum.
2000'li yıllarla başlayarak fotoğraf endüstrisi dijital çağa giriş yaptı. Canon 2002 yılında ilk uygun fiyatlı ve taşınabilir boyutlarda DSLR olan 300V'yi üretti. Ben ise ilk dijital makinemi 2003 yılında aldım.Dijital teknoloji bana yepyeni olanaklar sunmasına rağmen analog makinelerimden hiç ayrılmadım. Bu gün hala film çekmeye devam ediyorum. Analog çantamın içini görmek için tıklayınız. Sizi de analographer olmaya davet ediyorum.  Analog ile yaşamınıza yeni pencereler açın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder